• Pirmdiena, 2020. gada 26. oktobris
  • Vārda diena: Kaiva, Amanda, Amanta
  • Rīgā +14.0°C, - vējš 0m/s, 761mm Hg, 86%
LSM Bērnistaba

LTV zīmola pētījums - uzticēšanās un apmierinātība ir augusi

 

“Latvijas Televīzijas zīmola, raidījumu un auditorijas 2015.gadā veiktais pētījums apliecina, ka Latvijas Televīzija un tās produkti ir progresējuši, un divi būtiskākie rādītāji – skatītāja uzticēšanās un apmierinātība ar saturu – šai gadā, salīdzinot ar 2014.gadu, ir auguši,” informē VSIA “Latvijas Televīzija” valdes loceklis Sergejs Ņesterovs.

Pētījums rāda, ka skatītāju apmierinātība ar saturu no 70% 2014. gadā ir pieaugusi līdz 75% 2015. gadā, savukārt uzticēšanās saturam no 69% pērn līdz 74% šogad.

“Skatītāju uzticēšanās un satura vērtējums ir augstākā atzinība, kādu LTV komanda par savu darbu var saņemt,” atzīst S.Ņesterovs, uzsverot, ka 2014. un 2015. gada darbs primāri ir orientēts uz satura izaugsmi un daudzveidības paplašināšanu. “Skatītāju auditorijas izpētes rezultāti ir viens no būtiskākajiem pamatiem satura attīstībai. 2015.gada dati liecina, ka LTV skatītājs vēlas redzēt vairāk izklaidējošu materiālu un Latvijā ražoto saturu,” skaidro valdes pārstāvis.

Kā liecina pētījums, starp visiem medijiem televīzija arvien ir būtiskākais informācijas ieguves veids. Absolūtais vairākums jeb 95% no Latvijas iedzīvotājiem vecuma grupā no 15 līdz 74 gadiem mēdz skatīties TV, turklāt 96% no viņiem skatās televīzijas ziņas.

Trīs visvairāk skatītājus interesējošās tēmas ir ziņas un aktualitātes, mūzika un kino.

Līdzīgi kā 2014.gadā, respondenti, kuri skatās LTV1, to galvenokārt uztver kā tādu, kas ceļ iedzīvotāju pašapziņu un lepnumu par savu valsti, kā arī palīdz izglītoties un attīstīties. Papildus tam, šogad LTV1 tiek vērtēts arī kā tāds medijs, kurš ietekmē procesus Latvijas sabiedrībā, ir zinošs un rūpējas par cilvēku ar īpašām vajadzībām integrāciju sabiedrībā.

Tie, kuri skatās LTV1 vismaz reizi nedēļā, šo kanālu uztver līdzīgi kā tā regulārie skatītāji – viņu vērtējumā LTV1 stiprās puses ir tas, ka kanāls ceļ iedzīvotāju pašapziņu un lepnumu par savu valsti, palīdz izglītoties un attīstīties, labi informē, ir zinošs, objektīvs / patiess, kā arī ietekmē procesus Latvijas sabiedrībā. Iedzīvotāji, kuri skatās LTV vismaz reizi nedēļā, ir būtiski vairāk apmierināti ar tās saturu nekā tie, kuri skatās Latvijas Televīziju retāk.

LTV kanālu satura vērtējuma izmaiņas attiecībā pret 2014.gadu abos gadījumos ir vērtējamas kā būtiskas – regulārie skatītāji ir kļuvuši vēl apmierinātāki.

“Latvijas Televīzija ir spērusi būtisku soli izaugsmes un attīstības virzienā, bet ņemot vērā faktu, ka esam viens no vissliktāk finansētajiem sabiedriskajiem medijiem Eiropā, katrs nākamais solis kļūst arvien sarežģītāks,” uzsver S.Ņesterovs, papildinot, ka elektronisko plašsaziņas līdzekļu tehnoloģijas arvien attīstās, un LTV, līdzīgi kā citu Baltijas valstu sabiedriskajiem medijiem, ir nepieciešami papildus resursi tehnoloģiskai un satura izaugsmei.