Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Bērnība bērnudārzā» 1. sērija
Ja bērns neklausa, tad jāuzbļauj vai jāsapurina. Stūrī paraudi, un tad būs miers. Un bērni šeit ir nejēgas, mazie punduri un pinkšķi. Specoperācija Rīgas pašvaldības bērnudārzā nr.36. Vai viņi ir pelnījuši šādu attieksmi?
Komentāri (20)
Andra K
Elmars Vebers
„Izmeklēt, cītīgi pārbaudīt un noskaidrot, nosodīt un sodīt, atlaist no darba, uzstādīt novērošanas kameras u.c.” sola žurnālistu mudinātās amatpersonas. Sarosījušās daudzās uzraugošās institūcijas. Tās raksta dienesta vēstules un pieprasa paskaidrojumus. Sabiedrība ir aktīva – tā pauž nožēlu.
Vai tiešām, ja rīkojamies šādi, bērnudārzi kļūs bērniem draudzīgāki?
Uzdrošinos apgalvot, ka neviena problēma, ar ko sirgst mūsdienu bērnudārzi, šādā gaisotnē netiks atrisināta.
Patiesībā bērnudārzi alkst nevis nosodījuma, bet sabiedrības atbalsta.
Visvairāk tā vajadzīga bērnudārza vadītājai!
Trīs ieteikumi:
1. Steidzami organizēt tālākizglītības kursus bērnudārzu vadītājām un metodiķēm. Šo kursu mērķis: sagatavot vadītājas, lai tās spētu savlaicīgi diagnosticēt pedagoģiskās problēmas bērnudārzā; prastu par tām droši un atklāti runāt ar darbiniekiem, nevis slēptu tās, kā pašlaik; prastu veidot apstākļus profesionālai rotaļnodarbību procesa norisei bērnudārzā. Sasniedzamais rezultāts: bērnudārza vadītāja ir sagatavota metodisko semināru organizēšanai bērnudārzā, lai veidotu kolektīvu atbalstu „zinātkāra, radoša un dzīvespriecīga” bērna audzināšanai jeb citiem vārdiem, lai veidotu bērnudārza ikdienu tā, lai bērni no rītiem palēgdamies skrietu uz dārziņu.
2. Pašvaldības deputātiem pārtraukt bārstīt maldinošus solījumus un ļaut noticēt bērnudārzos strādājošajiem, ka turpmāk pašvaldība bērnudārza finanšu problēmas risinās godīgi un apņēmīgi.
3. Pašvaldības budžetā paredzēt finansējumu pirmskolas vadītāja sagatavošanai Latvijas augstskolās. Pašlaik šādu profesionālu studiju programmu neviena augstskola nepiedāvā.
Līga Linde(Strazda)
Anita Rumbina
romb13127024
Līga Linde(Strazda)
Ramona Sprūde
Cieņā,skolotāja Ramona
Jānis Zalva
Jānis Zalva
Jānis Zalva
Elīna Zilbermane
Līga Puriņa
Dace Sokolova
2. Kāda ir sistēma? Vai ir normāli, ja grupā ir 25-30 bērni?!
3. Vai audzinātāju un auklīšu darbs sabiedrībā ir prestižs? Novērtēts? Vai viņām vispār ļauj strādāt? Viņām jātiek galā ne tikai ar 30 bērniem, bet vēl arī 2 x 30 vecākiem.
Es noliecu galvu visu audzinātāju un auklīšu, kuras kopā ar saviem bērniem esmu sastapusi, priekšā! Nekad nav bijusi neviena lieta, kuru neesmu varējusi izrunāt/atrisināt! Es eju ar atvērtu sirdi, vienmēr esmu bijusi gatava palīdzēt, kā vien varu, un to pašu vienmēr esmu saņēmusi pretī!
Lūdzu, nelieciet visus un visu vienā maisā!!!
Sandis Bents
Jaucot pārtikas krāsvielas var iegūt citu krāsu? var! nu tad māciet pašu elementārāko! krāsu mācibu. Nepiediršat smadzeni ar jēriem, kazām, vistiņām, oliņām, kaķīšiem... cūciņām un komisāru reksi. :|kam vispar vajag to ķeksi, ja ar to ķeksi tāpat augstāk par ābeli neleksi,
Nē es saprotu, valstij nav nauda, viss slikti, viss grūti , bet es atceros, ka man stastīja par vienu cilvēku kurš pirka pa vienam puķpodam un beigās viņam istabā bija pilns ar puķēm
Inga Grīmiņa
2. Šajā konkrētajā video, visā dārziņā kopā ir 80 bērni, tātad vienā grupiņā nav vairāk par 20.
3. Ja gribās prestižu darbu, tad pirms sāk studēt pirmsskolas izglītības pedagoģiju, jāpadomā, varbūt, tomēr studēt kaut ko citu, un tos gadus, kas tiek veltīti pedagoģijai, varbūt jāvelta kādai prestižākai profesijai. Un personīgi man, negribētos, ka pret manu bērnu izglītības iestādē izturas šādi, jo redz, audzinātājas darbs nav pietiekoši atzīts valstī. Kad tas tiks novērtēts, tad arī attieksme mainīsies.
Es piekrītu, ka katram darbam ir sava garoza, piekrītu, ka pedagogu darbs ar maziem bērniem ir viens no smagākajiem, un TOMĒR! Ja nervi netur, sēdi mājās! Nevienam bērnam nav jāciešno tā, ka audzinātājas nevar sevi noturēt grožos. Esmu par laimīgiem bērniem un laimīgu bērnu bērnudārzos.
Didi Malkevica
Кристина Эриня-Ситнова
GunaSpure84
Kāds priekšnieks, tādi vietnieki! Pati esmu strādājusi gan bērnudārzā, gan arī bērnunamā, kad dzīvoju Rīgā. Man ir ŠOKterapija no pieauguša cilvēka puses, jo bērns daudzas lietas neizprot. Mēs, ar savu piemēru rādām. Neesmu soģe, bet par kolēģu rīcību esmu nepatīkami pārsteigta... Tikai kopīga SADARBĪBA var visu atrisināt. Mana vecmāmiņa reiz teica tā, ja dzird kad kolēģe kliedz, tad tai kolēģei jāsteidzas palīgā, jo tas ir izmisums, bezsoēks. Protams, mūsdienu bērni ir sava veida personības un jārod cita pieeja, jo ir citādāku pieeju. Ja es pati nebūtu strādāju, tad nepiedalītos šajā diskusijā. Beigās man dēliņš 5 gadnieks teica, ka vinš arī saukšot ,,Komisāru Reksi" palīgā!:) Saprotu visus, jo Latvijā ir nepietiejams atalgojums, bet pie tā nav vainīgi mazie ķipari!
IESAKU ik vienam vecākam, gan pedagogam izlasīt grāmatu Janušs Korčaks ,,Kā mīlēt bērnu", Lūles Vilmas grāmatas. Es neesmu pati pilnība, bet ik pa brīdim paplašinu savu redzesloku.
Ar cieņu - Guna, 3 bērnu māte, sociālā audzinātāja.
Светлана Никифорова
Ramona Sprūde
Ar cieņu, skolotāja Ramona
Pievienot komentāru
Pievienot atbildi
Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!