• Otrdiena, 2018. gada 20. februāris
  • Vārda diena: Smuidra, Vitauts, Smuidris
LSM Bērnistaba

Tieša runa: «Ko nozīmē kompetenču pieejā balstīts mācību saturs?»

Tieša runa

Latvijas skolā plāno ieviest jaunu mācīšanas metodi - kompetenču pieeju. Ko tā nozīmēs, ko pratīs skolēni un kā viņus eksaminēs?

Diskusijas dalībnieki:

Zane Oliņa

«Skola 2030» mācību satura ieviešanas vadītāja

Sanita Lazdiņa

«Skola 2030» mācību satura izstrādes vadītāja

Pāvels Pestovs

«Skola 2030» mācību satura izstrādes vadītājs

Mārcis Auziņš

LU profesors

Andžela Sokolova

Mārupes vidusskolas direktora vietniece mācību darbā, matemātikas skolotāja

Edgars Galzons

Rīgas Kristīgās vidusskolas vecāku padomes pārstāvis

Aivars Gribusts

izglītības uzņēmuma «Lielvārds» vadītājs

Komentāri (6)

Gita Morris Vāgenheima
UN, ja drīkstu vēl pašūmēties, tad - šis amerikāniskais absurds "competency based learning" - tiešām, ko tas nozīmē? Kas uz ko ir bāzēts: izglītība uz kompetenci vai kompetence uz izglītību? (Un es šeit nedomāju to, ka izglītība varētu būt bāzēta uz skolu/skolotāju kompetenci...)
Juris Ozols
Vai nav vienalga, Gita Morris, kā to metodiku sauc? Nosaukuši par kompetenču metodiku, jo savādāk nevar nosaukt to pašu veco, kas jau reiz ir bijis. Beidzot labas ziņas! Bērnus skolās mācīs nevis mocīs, piebāžot galvu pilnu ar lieku informāciju monotonā veidā to izstāstot, filmiņas izrādot, diapozitīvus projektorā parādot un nekur bērnus nevedot to visu praktiski redzot dabā.
Gita Morris Vāgenheima
"Kompetenču pieejā balstīts mācību saturs" nozīmē vēlēšanos tiešā un pārnestā nozīmē "atklāt jaunu Amēriku"! (Competency-based learning or competency-based education) - - - - Latvijā, vismaz padomju laikā, bija pazīstama "vispārizglītojošā" sistēma, pieejama līdzās arodskolām, tehnikumiem un speciālām skolām, kas bija balstītas katra savā konkrētā kompetencē vai specialitātē. Kas ir "kompetence", mīļie draugi, ja ne "kādas iestādes vai personas pilnvaru apjoms; jautājumu loks, kurā attiecīgajai personai ir plašas zināšanas, pieredze? Un ko nozīmē "kompetents", ja ne "lietpratīgs, ar plašām zināšanām kādā nozarē; tāds, kuram viņa zināšanas vai pilnvaras dod tiesības kaut ko darīt vai izlemt, spriest par kaut ko" (tā stāv rakstīts vecajā labajā Svešvārdu Vārdnīcā). Pirms sākt runāt par "personīgām kompetencēm," būtu jāiegūst kaut kāds izglītības minimums: lasīt, rakstīt, rēķināt prasmes - kaut vai sāksim ar tām!
Madara_O
Nav saprotams, kāpēc uz diskusiju netika uzaicināts neviens skolotājs? Būtu ļoti interesanti dzirdēt tieši reāla, strādājoša pedagoga, tāda, kuram ir vismaz 24 kontaktstundas nedēļā un pārējie pienākumi, viedokli par šo visu... Jo par un ap skolotājiem, nevienam klāt neesot, runāt ir ļoti viegli. Bet acīs pasakiet, acīs :))
Sandis Panika
Protams, loģisko domāšanu neiemācīsi, meklējot informāciju internetā un to norakstot. Galva klasē skolēnam arī nav, ja lieto skolā mobilo telefonu, bet skolotāju galvas -datoros.
Andris Bergkalns
Tagad sapratu, kādēļ vecāki sēž un mācās ar bērnu mājās. Jo esam mācīti pēc šīs metodikas un ar to arī mācam bērnam mājās! Jauki,ja šādas izmaiņas būs. Bērniem būs skolā interesanti!

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!