• Pirmdiena, 2020. gada 27. janvāris
  • Vārda diena: Ildze, Ilze, Izolde
  • Rīgā 0.0°C, - vējš 0m/s, 758mm Hg, 0%
LSM Bērnistaba

Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Degvielas kvalitāte»

Aizliegtais paņēmiens

Cik laba ir degviela Latvijā, salīdzinot ar Lielbritāniju, Vāciju, Poliju un arī ar Krieviju? Kādi ir riski, ja ilgstoši brauc ar nekvalitatīvu degvielu?

Veicam degvielas testus, arī paraugiem no pašmāju Circle K, Neste un VIADA. Un kādi pārsteigumi mūs sagaida?

Komentāri (14)

Denis Makarchuk
Interesanta un svarīga tēma, paldies ka to pētāt. BET. Izpildījums diemžēl ne pārāk kvalitatīvs, tieši par tehniku runājot. Aplamības un atklātas kļūdas ļoti daudz. Visas pat nav iespējams šeit pieminēt, bet dažas tomēr vajag.
Sižets ar servisu. Rada EGR vārstu un aizsērējošo ieplūdes kolektoru un vainīga ir degviela. Pierādījumu nav. Lieta tāda, ka kvēpi dīzeļmotorā rodas vienmēr. Paaugstināto kvēpu daudzumu var izraisīt zema kompresija, sliktie smidzinātāji, zems degv. spiediens, motora darbības režīmi (braukšana ar auksto motoru) un citi iemesli.
Tālāk nāca degvielas analīzes un to apspriešana.
Viens apgalvojums bija ļoti uzkrītošs - "Detonācija ir degšana kur tiek atdota enerģija motoram" - tātad, tiek darīts darbs? Detonācija benzīnmotorā nav pieļaujama, to novērš visām iespējamām metodēm. Tā būtībā ir degvielas sprāgšana (nevis degšana), ko raksturo skaļa metāliskā skaņa.
Tālāk sāk runāt ķīmiķis par degvielām un tur sākās...
"Oktānskaitli nosaka tukšgaitā." Pilnīgi garām. Oktānskaitlis (OS) raksturo degvielas pretošanos detonācijai. Tā savukārt rodas pie lielām temperatūrām un spiedieniem, t.i. pie lielas motora slodzes. Tā to arī nosaka (RON) - pie pilnās motora slodzes. Ne pie kādiem apstākļiem jūs normālam motoram nedabūsiet detonāciju tukšgaitā.
"Lielāks OS -> lielāka efektivitāte" – taisnība, bet tikai pie augstās slodzes (jo tikai tur OS ir nozīme!), bet var nākties pārregulēt motoru priekš augstāka OS! Pilsētas braukšanai OS nav nozīmīgs.
"Jo lielāks cetānskaitlis, jo mazāks patēriņš" - tā var būt, bet tik vienkārši nav. Un galvenais, 5 punkti CS dod ap 2% degv. patēriņa samazināšanu, ko parasts auto lietotājs nevarēs noteikt.
Es saprotu kāpēc Jums, AP, likās ka ir loģiski runāt par degvielām ar ķīmiķi. Bet viņš savā runā vairāk kā 10 reizes saka vārdu "motors", un vēl turbīna, spiediens, jauda u.c. Ir par ko padomāt. Drusku brīnos, kāpēc viņš pats vēlējās par motoriem runāt.
Un nobeigumā. Ar Gundaru Zalcmani varēja parunāt ilgāk, būtu lietderīgi. Tā vietā tika uzdots aplams jautājums, un pat nedeva cilvēkam normāli atbildēt. Nē, cien. Bojāra kungs, vadītājs braucot ar auto nevar korekti noteikt degvielas patēriņu. Vienādi apstākļi, vienāds ceļš? Nav tādi reālā dzīvē. Mainās gaisa temperatūra, spiediens, mitrums (jā, tam arī ir nozīme), var būt lietus/sniegs, cits garastāvoklis, citi auto uz ceļa, ceļš var būt mitrs vai slidens, var pūst vējš, riepās spiedienu arī neviens nepārbauda katru dienu. Var turpināt ilgi. Degvielas iespaidu uz motora darbību var korekti noteikt tikai motoru laboratorijā.
Kopumā liekas, ka AP sākumā izdarīja darbu, un pēc tam sāka runāt ar speciālistiem. Būtu loģiski darīt otrādi, lai speciālisti var dot pareizu ievirzienu Jūsu darbam. Ceru uz sapratni.
Veciic Veciic
No dīzeļa kvalitātes datu PCA (galveno komponentu analīzes) analīzes bildes (https://ibb.co/kGY7Dkf), redzams, ka ka Circle K un Viada degviela pēc ķīmiskajiem rādītājiem ir ļoti līdzīga, jo visdrīzāk nāk no viena un tā paša "piegādātāja". Turklāt, atrodas nosacīti "sliktajā galā", tā kā raksturojas ar augstāko aromātisko savienojumu un policiklisko aromātisko savienojumu saturu un zemāko cetānskaitli. Interesanti, ka vācu tanka Aral degviela pēc kvalitātes ir līdzīga Circle un Viadai. Nestes degviela gan būtiski atšķiras no abu minēto LV DUS. British Petroleum Polijas un UK tankos pildītā degviela ir ļoti līdzīga pēc analīžu datiem, lai neteiktu ka degviela ir viena un tā pati. Krievu dīzelis vairāk "velk uz" "Mažeiķu grupas" pusi. Secinājums, kas izriet no šīs nelielās datu kopas analīzes: jāpildās poļu Lotos un British Petroleum tankos. Latvijā - Nestes tankos.
Lauris Galins
Cik sapratu no CIRCLE pārstāvja paša teiktā, tad CIRCLE ir bijuši gadījumi, kur CIRCLE ir iegādājusies degvielu no vietējā uzņēmēja , kuram tvertnes bijušas aizklapētas ar koka tapām. Neviens tam CIRCLE nelika atzīties ka arī no šķūnīšiem viņi iegādājās degvielu ja Maž
ēiķi nav laikā atveduši.
Jānis Lesnieks
Kļūda!
Circle-K pārstāvis minēja, ka degvielas uzpildes staciju nevis degvielu iegādājās no cita uzņēmuma.
Lauris Galins
Pievērsiet uzmanību CIRCLE-K pārstāvja apgalvojumam 46 minūtē, kur viņš atzīstās ka viņi (cik saprotams CIRCLE-K) esot iegādājušies degvielu no vietējā, kuram tvertnēs plūdis ūdens, ko tur vēl runāt par kvalitāti.
Gunārs Petuhovs
Eu a kur Lietuva? tur bendžu un dīzeli netirgo?
Armands Rezgalis
Varbūt raidījuma veidotāji varētu arī papildināt ar pētījumu par to kāpēc Ministru kabineta noteikumi Nr. 332 „Noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības
novērtēšanu” nosaka krietni zemākus kvalitātes rādītājus Latvijā pārdodamai degvielai? (ja precīzāk - tad kāpēc netiek piem;ēotas visas tās pašas prasības kā EN 590)?
Skatītāji un lasītāji - skatieties visu kopumā un analizējiet arī paši ko jums rāda un stāsta nevis piesienaties vienam cetānskaitlim kuru konkrētā laboratorija nemaz nebija akreditēta noteikt!
#AP - ja reiz ceļat brēku, tad darat to kvalitatīvi nevis ar dramatisku mūziku fonā un tendenciozu leksiku...
Mariss Liepa
Paga koa? To ar tukšu maisīto Branti naheram te iesaistījāt? Es saprotu, ka Jums vajag reitingus, bet nu es nevarēšu noskatīties šo raidījumu neuztverot to par balagānu un kārtējo drāmu.
Kaspars Rapša
Kāda degviela? Pašlaik piegādāju degvielu uz Porto Riko, kas sajaukta no 14 ķīmiskām sastāvdaļām (benzols, metanols, u.t.t). Realitātē, šo pat nevar saukt par degvielu, bet gan par degšķidrumu. Un tādu lietos ASV! Vai tiešām domājam, ka pie mums tiek izmantots kaut kas labāks!? Es tam, personīgi, neticu.
Guntars Svars
Kārtējā reklāma. Tie kas strādā kaut vienā no degvielas kompānijām, zina ka degviela tiek piegādāta visiem no viena vilciena vai kuģa. Lol.
Сергей Шабуров
Virši - A un Latvijas Nafta ? ir ļoti interesanti par viņiem uzzinat.
Juris Baltalksnis
Kapēc nav redzami rezultāti Krievijā pildītai degvielai (benzīnam) ?
Jabis Rue
Paldies, interesanti. Tad sanāk, ka Circle K pērk degvielu, kuras īpašības uz robežas un tad plātās ar visādām piedevām? Un kāpēc uzaicināja to hakeri - viņam prasa par degvielas kvalitāti, a šis atbild par datoriem? RTU zinātnieks tēloja nezinīti vai patiešām degviela nav viņa lauciņš? Meitenes stāstiņš arī tāds nekāds. Uzaiciniet Rubesi - tā saliks visu pa plauktiņiem.
Māris Cirša
Pa lielam piekrītu, bet kādas muļķības Tu runā par RTU pārstāvi. Cik viņam tika dots vārds... Praktiski tika uzdots viens jautājums par patēriņu, kur viņš korekti atbildēja, jo reālos apstākļos ar tādu metodi tā ticamība ir apšaubāma. Un kad viņš reāli gribēja runāt par degvielas sastāvu viņš tika pārtraukts, visu laiku vārds tika dots Circle K pārstāvim, kurš neko konkrētu nepateica. Man izskatījās, ka viņš bija vienīgais kuram tur vispār bija izpratne par ko ir runa, viņš vispār saprata par kuru degvielas veidu ir runa, pat Circle K pārstāvis runāja tik virspusēji un nekonkrēti.

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!

Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Klimats un Latvija» 1

Aizliegtais paņēmiens
Anotācija

Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Klimats un Latvija»

Aizliegtais paņēmiens

Aizliegtais paņēmiens 2

Aizliegtais paņēmiens
Anotācija

Aizliegtais paņēmiens. «Klimats un pasaule»

Aizliegtais paņēmiens