Personība. 100 g kultūras. Aktrise un režisore Inga Tropa

Ingas Tropas – aktrises un režisores spēks ir nevis pārsteidzošās pārvērtībās vai ekstravagantos inscenējumos, bet gan viņas personības jaudā un dziļumtiecībā. Harizmā, kuras dabu pat grūti raksturot. Vai tas būtu aizturēts spēks? Ingas spēja koncentrēt enerģiju kompaktā lādiņā un tad „izšaut” uz skatuves - vai kadrā - ir pamanīta ne tikai Jaunajā Rīgas teātrī, kura štata aktrise viņa ir, bet arī neatkarīgajos teātros. 

Un kino, kurā Inga pierāda no latviešu aktieriem reti pieprasītu drosmi bez aizspriedumiem un apģērba filmēties seksa ainās. Turklāt nezaudējot humora izjūtu! Šo mērķtiecīgo enerģiju ļoti jūt viņas skatienā, kurš it kā ieķeras sarunas biedra acīs, un no kura dažbrīd pat sametas neomulīgi, tik intensīvs tas ir. Ingas Tropas klātbūtne vienmēr ir intensīva – tās ir dziļas sarunas gan ar ceļā satiktiem sarunu biedriem, gan ar dēlu Mihelu, gan pašai ar sevi.

Aktieriski Ingai nav problēmu iejusties visdažādākās amplitūdas personāžos - no trauslas meitenes līdz trakai nimfomānei. Kā režisore iestudējusi visdažādākā mēroga izrādes no vieliskām un kompaktām bērnu izrādēm un emocionālām kamerdrāmām līdz lielformāta brīvdabas metāloperai „Kurbads. Ķēves dēls”.

Viņas rīti sākas ar skrējienu pa Rīgas ielām, diena ir darba un adrenalīna pilna, vakari paiet teātrī vai kopīgās aktivitātēs ar Mihelu. Tomēr dažkārt Inga – gluži kā bērnībā – mēdz vienkārši pazust