• Otrdiena, 2021. gada 18. maijs
  • Vārda diena: Inese, Inesis, Ēriks
  • Rīgā viegls lietus, +12 °C, Z vējš, 3,09m/s
LSM Bērnistaba

Kultūršoks: «Muzikālā teātra izveides perspektīvas, riski un izaicinājumi»

Kultūršoks

Tieši pirms mēneša kultūras ministrs Nauris Puntulis un Ogres mērs Egils Helmanis parakstīja nodoma protokolu Ogrē attīstīt muzikālo teātri. Tas iezīmētu pilsētas vietu Latvijas kultūras kartē un aizpildītu, kopš Operetes teātra slēgšanas, teju 30 gadus Latvijā valdošo šī žanra kultūras iestādes trūkumu. Par muzikālā teātra izveides perspektīvām, riskiem un izaicinājumiem šīs nedēļas «Kultūršokā».

Komentāri (3)

Inese Lusina
Latvijā tomēr arī repertuāra teātriem liek pelnīt. Tāpat arī valsts orķestriem. Protams, ne tā, kā komercvienībām, bet tomēr naudu mākslinieciskajam procesam, viessolistu pieaicināšanai utt jā nopelna pašiem ar biļešu ieņēmumiem. Bet šī nianse, protams, nemaina lietas būtību - to, ka teātrim vajadzīgs stabils darbības pamats. 1. Tā ir algota trupa (koris, solistim orķestris, balets) ar atbilstošu valsts finansējumu. 2. Atbilstoša infrastruktūra, kurā ir iespējama muzikālā teātra darbība: orķestra bedre, skatuves kabatas, šņorbēniņi ir trīs galvenās lietas. Protams, arī mēģinājumu telpas, piem, baleta treniņzāle, bet tā varētu atrasties arī kādā citā ēkā.



















Gita Morris Vāgenheima
Mīļā Inese, priecīgu Augšāmcelšanos! (Varbūt pieklauvējat man draugos, un es tad varētu mēģināt Jums izskaidrot starpību starp "repertuāra" un "komerciālu" teātri? Biļešu ieņēmumi attiecas gan uz repertuāra, gan komerciālajiem teātriem - tā nav NIANSE, tā ir REALITĀTE. Arī padomju laikā valsts tā vienkārši nemeta naudu virsū teātriem - izrādēm bija jābūt ejošām un vismaz jāatpelna valsts ieguldījums. Ja tas nenotika, tad pati esmu piedzīvojusi situāciju, kad Drāmas teātra grāmatvedība nezināja, kā varēs izmaksāt algas un avansus. Un tad bija jāķeras, kā Jūs domājat, pie kā? - Jā, pie vecā labā salmiņa - pie KASES GABALIEM!) - - - BET! - atgriezīsimies pie mūsu avīm - šajā raidījumā bija runa par Ogres kultūras nama likteni vai lomu pēc renovācijas: 1) vai tajā iemitināsies pastāvīgs muzikāls repertuāra teātris (operete); 2) vai tas kļūs par labiekārtotu teātra namu, kurā laiku pa laikam varēs notikt projektveidīgas muzikāla teātra izrādes?
Gita Morris Vāgenheima
Ir diva veida (profesionāli) teātri - repertuāra un komerciāls. Repertuāra teātris ir BEZpeļņas, tam ir sava ēka, un tas izdzīvo no valsts piešķīrumiem, privātpersonu ziedojumiem un kases ieņēmumiem. Repertuāra teātrī ir trupa un ... repertuārs. Komerciālā jeb projektu teātrī producenti par saviem vai privāti piesaistītiem līdzekļiem sagatavo izrādi un cer, ka tā ne tikai atmaksāsies, bet vēl arī nesīs PEĻŅU! Trupa katram projektam tiek piemeklēta, un telpas - noīrētas. Raidījumā neatbildēts palika jautājums, vai Ogrē paredzēts 1) dibināt bezpeļņas muzikālu repertuāra teātri; VAI - 2) Ogres kultūras namu vienkārši savest kārtībā (par ES naudu!), lai to izīrētu, cita vidū, arī muzikāla teātra projektiem?!? (Vienādi vai otrādi - jāatceras, ka muzikālie teātri (opera, operete, mūzikli) ir DĀRGS pasākums, jo ir nepieciešams dzīvs orķestris, kordebalets, koris; profesionālā līmenī dziedāt, dejot un tēlot spējīgi aktieri; krāšņi tērpi un dekorācijas, u.t.t.)

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!

Anotācija

Kultūršoks: «Nacionālās koncertzāles vietas meklējumi»

Kultūršoks

Kultūršoks: «Kā stiprināt latviešu valodu?» 2

Kultūršoks
Anotācija

Kultūršoks: «Kā stiprināt latviešu valodu?»

Kultūršoks

Kultūršoks: «Vai esam agresīva sabiedrība?»

Kultūršoks