• Trešdiena, 2021. gada 28. jūlijs
  • Vārda diena: Cecīlija, Cilda
  • Rīgā mākoņains, +21 °C, D/DR vējš, 3m/s
LSM Bērnistaba

Aizliegtais paņēmiens. Operācija «Bistro Frics». 2. sērija. Cik pretīmnākošas ir bankas?

Aizliegtais paņēmiens

Kā frī kartupeļu biznesam sokas? Peļņa vai zaudējumi? Vai tiksim pie Latvijas kartupeļiem? Un cik pretīmnākošas tad ir bankas, kas reklamējas, ka uzņēmējiem palīdzot?

Komentāri (32)

Karīna Broka
Ja jau grāmatvede strādātu 8 stundas dienā tad jau varētu maksāt arī lielāku algu,bet par 2 divu-3 trīs augstākais stundu darbu tā ir normāla samaksa,ieteiktu visiem uzņēmējiem iziet pašiem grāmatvežu kursus.
Marcis Slavinskis
A vajadzēja paprasīt cik šiem "speciālistiem" ir alga...un būs viena daļa atbildes...
Greenline auto ķīmiskā tīrīšana Rīgā
Starp citu uzsākot biznesu tam tika veltīs viss laiks 6 mēnešu ietvaros (14-16 stundas diennaktī). Reizēm cilvēki domā, ka pietiek tikai ar ģeneālu ideju! :) Daudz laika tika veltīta, lai uzlabotu kvalitāti, apgūtu jaunas lietas, stāstītu par sevi citiem, izmantotu katru bezmaksas reklamēšanās veidu - tāds nu ir mūsu sākums.

Esam sapratuši, ka godprātīga rīcība un ticība ir devusi iespēju mums Latvijā kļūt par mazo uzņēmumu, kas strādā tik labi, lai ģimenē nebūtu trūkuma! Ja kas grib braukt ar jaunākām mašīnām un doties greznos ceļojumos, tad domāju mikrouzņēmums un mazais mazais uzņēmums nebūs īstā lieta.

Gribējām tikai apliecināt, ka Latvija var! :) Lai drosme un ticība arī citiem, kas grib uzsākt! Sāciet ar zināšanām un līdzekļiem kas jums ir!
Greenline auto ķīmiskā tīrīšana Rīgā
Kā mikro uzņēmums reģistrējāmies pirms nepilna gada! Ar reģistrāciju nebija problēmas, to palīdzēja grāmatvede, kurai starp citu arī šobrīd maksājam nepilnus 100EUR ceturksnī. Pēc reģistrācijas sākām darbu - liela daļa cilvēku saka, ka kvītis nevajag, bet reģistrējot uzņēmumu nolēmām, ka maksāsim Valstij to, kas valstij pienākas! Starp citu biznesu sākām ar 70 Eur un lūgšanām, jo nebija nedz telpas, nedz klientu! Pārsteidzoši, ka pēc vienas no dienām, kad ar sievu apstaigājām Rīgas centra rajonu - uzgājām vietu, kur strādājām nākamos 4 mēnešus. Vieta bija laba, bet nebija līdz galam piemērota, Tikām pie jaunām telpām, iegādājāmies jaunu tehniku, pieņēmām darbā pirmos darbiniekus ārpus ģimene. Lai gan varbūt apgrozījums šobrīd nav milzīgs un paliekam zem PVN maksāšanas sliekšņa, ģimenes iztikai pietiek un varam atgriezt arī treknajos gados muļķībā paņemtos kredītus. Vienmēr cenšamies arī darbiniekiem samaksāt godīgi un tas atmaksājas, jo cilvēki ir uzticami un dara savu darbu labi. Sta
Jānis Kalniņš
> Ilgvars Lūsis, 2015. gada 19. novembrī, 08:50

Skat. iepr.: Vai tad patiešām KAUNS nav (pirmkārt jau – no SEVIS), "lojālpatrEJotiskie pisnesmeņi", maksāt TIK nožēlojamus ubaga grašus profesionālim, bez kura VISPĀR nebūtu iespējama JEBKURA uzņēmējdarbība, t.sk. arī jūsu piekoptais "godīgais mikrobizness"??? Cita starpā – vai esat pietiekami godīgi arī tādā ziņā, lai būtu pacentušies PAŠI SEVI iedomāties to cilvēku vietā, kuriem atļaujaties kā "darba algu" atsviest nožēlojamos ubaggrašus un uz kuru rēķina parazitējat? Kā jūs / jūsu tuvinieki justos, "godīgie biznesmeņi", par savu mēneša darbu saņemot 30 EUR (t.i. – ja VISPĀR spētu izdzīvot)?

Savukārt, par to, ko šādi "pisnesmeņi" atļaujas "pieņemt" attiecībā uz CITIEM (nevis - uz sevi, protams) - nekādu ilūziju, absolūti: neadekvātas fantāzijas un SAVAS trulās alkatības "piesegšana", tipiski.
Ilgvars Lūsis
Es arī sākumā maksāju aptuveni tādu summu, jo man arī grāmatvedi vajadzēja reizi ceturksnī uz MUN deklerācijas aizpildīšanu un iesniegšanu un reizi gadā uz Gada pārskata sastādīšanu. Un es pieņemu, ka tai grāmatvedei ir pilns ar tādiem, kuriem vajag palīdzību reizi mēnesī vai retāk.
Jānis Kalniņš
&

3. Minētie "nepilni 100EUR ceturksnī" ir ~ 1 euro dienā. Par ko, savukārt, TIK "dāsni" atalgotā grāmatvede nevarētu atļauties iegādāties pat 1 porciju kartupeļu no bojāra lobētā "biznesa" piedāvājuma. Kauns nav, "pisnesmeņi", maksāt TIK nožēlojamus ubaga grašus profesionālim, bez kura VISPĀR nebūtu iespējama JEBKURA uzņēmējdarbība, t.sk. arī jūsu piekoptais "mikrobizness"???
Jānis Kalniņš
"...grāmatvede, kurai starp citu arī šobrīd maksājam nepilnus 100EUR ceturksnī".
-------

1. Publiski atzīt un pat lielīties ar to, ka profesionālim, bez kura palīdzības / atbalstu nebūtu iespējams uzsākt "biznesu" un vēl joprojām "noturēties virs ūdens", jūs atļaujaties maksāt pat mazāk nekā 1/10 daļu no minimālās mēnešalgas (!?!!!), ir vismaz bērnišķīgi, vai arī bezcerīgi muļķīgi;
2. Šādā gadījumā (t.i. – atļaujoties darba ņēmējiem maksāt juridiski / pēc būtības nesamērīgi niecīga atalgojumu) max. objektīvi prognozējamas ir absolūti neizbēgamas un visnotaļ nopietnas problēmas ar VID, kā arī DVI u.c. kontroles / uzraudzības institūcijām. Ar VISĀM no tā izrietošajām SEKĀM, protams;
3. Minētie "nepilni 100EUR ceturksnī" ir ~ 1 euro dienā. Par ko, savukārt, TIK "dāsni" atalgotā grāmatvede nevarētu atļauties iegādāties pat 1 porciju kartupeļu no bojāra lobētā "biznesa" piedāvājuma. Kauns nav, "pisnesmeņi", maksāt nožēlojamus ubaga grašus profesionālim, bez kura VISPĀR nebūtu iespējam
Jevgenij Juhnevich
Pats esmu uzņēmējs. PVN maksatājs. Tirgu esmu jau gadrīz divus gadus (loģistika). Izdzīvot var tikai tad, ja tev ir apgrozamie līdzekļi. Kāpēc neviens nesaka par to, ka tagad gandrīz visi uzņēmumi strāda no APGROZĪBAS, peļņa minimala!!! No savas pieredzes varu piebilst, ka izdzīvot un tureties virs ūdens virsmas biznes var tikai tad, ja tavam uzņēmuma ir apgrozība mēnesi sākot no 50,000 EUR. Tad no šīs apgrozības var eksistet. Frics projektam redzu tikai vienu izeju: Papielināt apgrozību, līdz ar to sākt maksāt PVN un dzīvot no apgrozības. Vai aizvērt biznesu.
Jānis Kalniņš
"...plus - vēl ierēķinājām 130 EU grāmatvedības izdevumiem."
-------

Interesanti, patiešām - kas tie par "grāmatvedības izdevumiem", kam tiek "ierēķināta" TIKAI trešdaļa no šajā valstī likumīgi noteiktās minimālās algas (360 EU)?

Jau nu vienīgi - tie 130 EU varētu būt ikmēneša "tehiskie" tēriņi grāmatvedības sfērā = tā dēvētie "kancelejas" u.c. biroja funkcionālā nodrošinājuma izdevumi + IT resursu (PC, skaneris / kopētājs / printeris, spec. programmatūra u.t.t., u.t.j.pr.), kā arī lietvedības (aktuālās dokumentācijas aprites / arhivēšanas) segmenta u.c. taml. tehniskās "bāzes" finansējums (pie tam - visai pieticīgā min. nepieciešamā apjomā jeb strikti askētiskā "ekonomiskajā režīmā"), kas nepieciešams grāmatvedības kārtošanai, lai tas tiktu "ieskaitīts" atbilstoši spēkā esošajai nozares normatīvajai reglamentācijai, kā arī VID, VDI, DVI, VSAA u.c. taml. "kuratoru" institūciju prasībām. Protams - ar obligātu nosacījumu, ka uzņēmējs ir patiešām pietiekami profesionāli kvalificēt
Jānis Kalniņš
> "uldis tīfenbergs", 2015. gada 17.

;)))

Kas un cik "jūdasa grašus" tev maksā par absolūti BEZjēdzīgu troļļošanu, bezcerīgi aprobežotais lumpeni ar palamu "uldistīfenbergs"?

Ja neesi spējīgs formulēt pienācīgi argumentētu viedokli par aktuālo tēmu - "žūsti un neklepo" savā aizkrāsnē un nesmirdi fōnā, publiski izstādot sevi kā tipisku trolli.

tu pat jēdzīgu nosaukumu sev neesi spējīgs izdomāt, tāds prasts feiks vien tev sanācis. :D:D
Uldis Tīfenbergs
Cik tev maksā par komentāriem trolli? :D profils pat feiks
Jānis Kalniņš
> "jonsplunts", 2015. gada 11. novembrī, 18:01

"Man piemēram par šo nav ko uztraukties – strādāju pilnīgi un absolūti godīgi un likumīgi."
-------
;))))) Uzjautrināji, patiešām, tencinu par izklaidi. tu, cita starpā, kārtējo reizi nodemonstrēji, ka taml. profāniem NAV i ne mazākās nojēgas par uzņēmējdarbību (par tik komplicētu sfēru kā grāmatvedība – pat nerunājot!).

"Grāmatvedis (arī personiski) pazīstams jau kādus 10it gadus."
-------
tu, kā izrādās, nezini pat to, ka no "stukaču likuma" aspekta NAV absolūti nekādas nozīmes tam, ka tu "čomojies" ar savu "ārgrāmatvedi"?! Tādā gadījumā – padziļināta līdzjūtība tev, "mikrobiņ", patiešām. ;)

Bet, dabiski - lai apjēgtu šādas un taml. visnotaļ elementāras lietas, ir nepieciešamas smadzenes, tak' jau. Kuru akūts deficīts, neapšaubāmi, varētu izrādīties nepārvarama problēma zināmiem "durakiem". Galvenokārt jau - bezcerīgi profāniem "jonspluntu" pasugas "žurnālistiem" u.c. "piem. aizliegtiem bojāriem". :)
Jānis Kalniņš
> "jonsplunts", 2015. gada 11. novembrī, 18:01

"Un ar ko piemēram algots grāmatvedis “štučīšanas” jomā būtu labāks vai sliktāks kā ārpakalpojums ?"
-------
tev, protams, ar pirmo "piegājienu" tomēr NAV "piešķīlis". Kā jau "latvānim tipiskajam" (t.i. - gluži elementāri prognozējami). Vai, salīdzinoši "labākajā" gadījumā, tu tradicionāli atļaujies "laist gar ausīm" juridiski / pēc būtības visnotaļ respektējamu argumentāciju. tev taču tika norādīts uz "stukaču likumu" (skat. vied. 10.11.2015., 20:19). Nu tad - sāc taču BEIDZOT mācīties līdz šim neapgūto, "pisnesmeni". Un TAD, iespējams, arī kļūsi spējīgs apjēgt to, ka "stučīšanas jomā" (arī, t.sk.) IR principiāli būtiska atšķirība starp "štata" grāmatvedi un JEBKURU "ārpakalpojuma" tirgotāju (t.sk. arī "ārpakalpojumu grāmatvedi"). Kurš, savukārt, ir Likumīgi definēts tā sauktā "stukaču likuma" obligātais subjekts.

Skat. iepr. - ir sacīts: "kauns NAV nezināt – kauns IR nevēlēties zināt." ;)
Jānis Kalniņš
> "jonsplunts", 2015. gada 11. novembrī, 18:01

;)))

tev. atkal taisnība, aumež jau "krutais mikropisnesmeni", nenoliedzami. Jo - tu patiešām esi "“latvietis tipiskais” – kad tev sāk pietrūkt argumentu, jāsāk svaidīties ar “mēslu maisiņiem” – rupjībām, apvainojumiem u.t.t." Un, pie tam vēl, kā jau tipisks, bezcerīgi aprobežots lumpenis, tu atļaujies savu privāto (ģenētiski izdzimušo, visticamāk?) "duracību" attiecināt uz normāliem cilvēkiem, kuru visnotaļ argumentētie viedokļi "nekorelē" ar tavu / tavu skapja partneru "konģeniālo" vāvuļošanu. Un par kuriem tu, mēdekļu tukšmuldoņa, nezini VISPĀR NEKO. ;)

Savukārt, attiecībā uz to, ko kārtējo reizi samurgoji totāli BEZjēgā saistībā ar tev acīmredzami svešo grāmatvedības prof. sfēru – ir sacīts: "kauns NAV nezināt – kauns IR nevēlēties zināt." ;)

Bet, nu – "katram = savs", kā zināms. tava izvēle = tava problēma un ATBILDĪBA, tak' jau. Nevienam jau nav liegts būt totālam, absolūti bezcerīgam "durakam", īpaši jau "aizliegto bojār
jonsplunts
Protams – “latvietis tipiskais” – kad sāk pietrūkt argumentu, jāsāk svaidīties ar “mēslu maisiņiem” – rupjībām, apvainojumiem u.t.t. Tev pat nav nojēgas kāda līmeņa grāmatvedības pakalpojumu firmas ir iespējams atrast tepat Latvijā – kuras strādā gan uz vietējo klientu, gan uz ļļļoti turīgiem ārvalstu klientiem (rakstam Google – “accounting services Latvia”). Darbojoties IT apkalpojošā sfērā ir nācies saskarties gan “durakiem” - algotiem pilna laika grāmatvežiem, gan pabūt arī firmās, kuras grāmatvedības pakalpojumus sniedz offshore’iem u.tml. Un ar ko piemēram algots grāmatvedis “štučīšanas” jomā būtu labāks vai sliktāks kā ārpakalpojums ? Man piemēram par šo nav ko uztraukties – strādāju pilnīgi un absolūti godīgi un likumīgi. Grāmatvedis (arī personiski) pazīstams jau kādus 10it gadus.
Bet lai nu paliek. Kā vēsta latviešu paruna – gudrākais piekāpjas ;)
Jānis Kalniņš
> Jevgenij Juhnevich, 2015. gada 10. novembrī, 23:55

;)
Skat. iepr.: par nožēlojamiem ubaga grašiem (īpaši jau – ņemot vērā vidējo mēnešalgu šajā valstī kopumā, kā arī attiecīgajā profesionālajā sfērā) var nopirkt tikai tieši proporcionāli nožēlojamu "grāmatvedību". Ar VISĀM no tā izrietošajām SEKĀM, gluži loģiski un absolūti neizbēgami.

Savukārt, tieši attiecībā uz to, ka "ir grāmatvedības uzņemumi, kas apkalpo biznesu" u.c. taml. profāniem paudumiem – skat. iepr. publiskoto viedokli, kas adresēts personāžam ar nosaukumu "jonspluts" (tipa: "aizliegtais bojārs").

Cita starpā – "130 EUR mēnesi grāmatvedībai" ir ekvivalents 4 - 5 stundu konsultāciju "sesijas" vērtībai pie viduvēja provinces jurista – tad, kad "taisot pisnesu" BEZ sava "štata" grāmatveža, attiecīgie "uzņēmēji" būs attapušies VID "pastiprinātas uzmanības zōnā" kā "izstrādes figuranti", gluži likumsakarīgi un neizbēgami.
Jevgenij Juhnevich
Ir grāmatvedības uzņemumi, kas apkalpo biznesu. Nav obligāti algot savu grāmatvedi, kas vispar neatmaksājas dotajam mazam biznesam ar minimālo algu. Tāpēc 130 EUR mēnesi grāmatvedībai tas ir tīri normāli, ja tev sniedz šo pakalpojumo specializets grāmatvedības uzņemums, kuram šādu uzņēmumu skaits var būt trīsdesmit uzņēmumi.
Jānis Kalniņš
> "jonsplunts", 2015. gada 10. novembrī, 17:35

;)))

tev taisnība, neapšaubāmi - "ar savu nezināšanu un muļķību jau nu nevajadzētu lielīties !". Īpaši jau tas attiecas uz tādiem nožēlojami analfabētiskiem grāmatvedības sfēras profāniem, kā uz tevi u.c. taml. "mazuzņēmējiem - lielpisnesmeņiem". Kuri, kā jau minēts iepriekš, atļaujas totāli "pa tukšo un garām kasei" muldēt par tēmām, no kurām šādiem "universālekspertiem" NAV pat i ne visniecīgākās nojēgas.

Vai par tādu lietu kā "stukaču likums" neesi neko dzirdējis, aumež jau "konģeniāli" kvalificētais "mazuņēmēj"? Patiešām?! Un, līdz ar to, pat neesi spējīgs iedomāties, kādam riskam tu un taml. "pisnesmeņi" pakļauj sevi / savus "mikrobus", pa glupo izmantojot "likumīgo stukaču" jeb tā dēvēto "ārpakalpojumu grāmatvežu" u.c. taml. "konveijera speciālistu" tirgotos "lētos & labos" pakalpojumus?!?... Tādā gadījumā - "izmanto lielisko iespēju paklusēt", ja jau patiešām esi TIK bezcerīgi aprobežots "jonspluts". :D
jonsplunts
Ar savu nezināšanu un muļķību jau nu nevajadzētu lielīties ! Vai par tādu terminu kā ārpakalpojums neesi dzirdējis ? Vai arī tu domā, ka jebkurš un katrs 5u darbinieku uzņēmums uz pilnu (minimālo) slodzi algo gan apkopēju, gan elektriķi, santehniķi, IT darbinieku, arī pieminēto apsargu u.t.t. u.t.jpr. Manas mazā uzņēmuma grāmatvedības izmaksas piem. ir mazākas par 30 eur mēnesī ...
Jānis Kalniņš
&

Protams - ar obligātu nosacījumu, ka uzņēmējs ir patiešām pietiekami profesionāli kvalificēts personāžs tieši grāmatvedības / lietvedības sfērā (un - NEVIS pašnominēts "universāleksperts", tipa: "aizliegtais bojārs", un taml. bezcerīgi profāni "superemulatori tukšmuldētāji"), lai varētu atļauties savu (uzņēmuma) grāmatvedību kārtot pats un sev darba algu par to nemaksāt.

Pretējā gadījumā - par nožēlojamiem ubaga grašiem (īpaši jau – ņemot vērā jebkuram iespējamajam interesentam elementāri uzzināmo vidējo mēnešalgu kopumā šajā valstī, kā arī attiecīgajā profesionālajā sfērā) var nopirkt tikai tieši proporcionāli nožēlojamu "grāmatvedību". Ar VISĀM no tā izrietošajām konsekvencēm jeb SEKĀM, gluži loģiski un absolūti neizbēgami.
Alnis Morics
No vienas puses it kā varētu teikt: kāpēc vajag iedomāties, ka tieši jūsu iecerētajam mazajam ēdināšanas uzņēmumam jābūt rentablam. Bet galvenie zaudējumi šinī gadījumā ir nevis objektīvie (dārgi izejmateriāli, dārga telpu noma, mazs pieprasījums), bet par birokrātiju izdotie tūkstoši un valsts nodokļu politika. Kāpēc gan nodokļi nevarētu būt progresīvi, atkarīgi no peļņas, un kāpēc nevarētu būt slieksnis (teiksim 10000 £, kā Anglijā), kad nodokļi nav jāmaksā vispār?

Tika ieteikts mazajiem uzņēmējiem vairāk koncentrēties uz pakalpojumiem. Lūk, IT — viena joma, kurā iespējams diezgan daudz piedāvāt pakalpojumus, izvairoties no iepirkumiem. Bet šai jomai kopā ar veselu rindu citu jomu drīz tiks liegta mikrouzņēmuma forma! Tātad valsts politika šobrīd tiecas kļūt vēl nedraudzīgāka mazajiem uzņēmumiem.
Tomass Ermičs
Pie firmas atvēršanas investē pēdējo uzkrāto naudu, tālāk jamaksā dažādi nodokļi (riska, pvn, sociālie utt.) regulāri katru mēnesi, arī tad ja bizness neiet- jāsniedz atskaites laikā, licenzes jāpērk un jāatjauno, atkal jāinvestē, autiņa nodoklis jāmaksā, benzīns jāpērk, tehniskās apkopes, ceļa nodokļi, darbinieku algas, arhitektoniskie plāni materiāli jāatbalsta, bankas konti jāuztur arī tad, ja jums tur ir nulle. Jauns uzņēmējs varbūt domā, ka būs attīstība- lineāra uz augšu ejoša, bet tas arī var nepiepildīties, bieži vien, tātad ir zaudēts laiks, uzkrātā nauda, nervi. Cilvēks ir noslaukts un brīvs. Šie cilvēki studijā ir izrēķinājuši ko no katra var gaidīt, pārējiem nav tāda informācija un tpc- meklējiet draugus, biznesa eņģeļus, krājiet naudu un nesiet, nesiet tik šurp- kad izterēsiet, jūs vēl paliksiet parādā draugiem, biznesa enģelsoniem utt. Diezzvai kādu rausta jūsu dzīves labklājība. Var sabojāt dzīvi.
Atis Jakubovs
Pateiksim lielu "paldies" visām iepriekšējām valdībām,kuras saimniekoja Latvijā pēc neatkarības atgūšanas. Tagad sanāk,ka jebkurš Latvijas mazais uzņēmējs ir krāpnieks,jo samaksājot visus izdevumus,peļņas nav. Man liekas,ka to arī saprot paši VID. Līdz ar to mazā uzņēmēja eksistence ir tieši atkarīga no VID labvēlības. Sanāk,ka jebkuru mazo uzņēmumu VID var aizvērt jebkurā brīdī. Paldies par brīnišķīgi sakārtoto biznesa vidi Latvijā.
Gunārs Rutkis
Pirms dega Ādažu čipsu ražotne, vai tad tajā laikā čipšus neražoja no Lavijas (Āsažu) kartupeļiem??? Gribas tā domāt...
Andis Alksniņš
Cik zinu, tad ražoja gan! Un vēl arī no pašu audzētajiem!
Yuris Kovalenko
bla,bla manchinskis un egle gudri d..rst nau malku cirst,protams ka banku klerks ir shestjorka visa tani sapuvushaja monetarajaa sistemaa un neko labu un noderigu nevienam pilsonim nepateiks tas tapat jau ir saprotams
Yuris Kovalenko
bla,bla manchinskis un egle gudri d..rst nau malku cirst,protams ka banku klerks ir shestjorka visa tani sapuvushaja monetarajaa sistemaa un neko labu un noderigu nevienam pilsonim nepateiks tas tapat jau ir saprotams
Gints Weber
Altum aizmirsa pateikt ka drauga vai paziņas līdzfinansējumam jābūt absolūti baltam un pierādāmam, nevis mantotam no Vitāla Lejiņa, vai tēva puķu biznesa.
Sandra Busa
Jautājums Guntim Bojāram?
Kāpēc PVN jautājums netika aktualizēts otrā raidijumā?
Jo, ja būtu PVN jāmaksā no peļņas nevis no ietirgotā, tad varbūt arī daudzi uzņemeji nemeģinātu, kaut kādā veidā šmaukties!
Krišs Veismanis
Piekrītu, nesaprotama šāda nodokļu politika mikrouzņēmumiem!
Krišs Veismanis
Piekrītu, nesaprotama šāda nodokļu politika mikrouzņēmumiem!

Pievienot komentāru

Pievienot atbildi

Lai komentētu, ienāc arī ar savu draugiem.lv, Facebook vai Twitter profilu!

Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Odi» 1

Aizliegtais paņēmiens
Anotācija

Aizliegtais paņēmiens. Operācija: «Odi»

Aizliegtais paņēmiens

Aizliegtais paņēmiens. Operācija «Ūdeles un kažoki» 3

Aizliegtais paņēmiens